Zasady delegowania pracowników – gdzie szukać odpowiednich informacji?

Wiele firm w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy w celu załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeśli sam wyjazd służbowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszystkie przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii określa nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Wobec tego by delegować swoich pracowników na dłuższy czas trzeba znać wszystkie ważne przepisy które nas wiążą. By dowiedzieć się wszystkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka Inicjatywa Mobilności Pracy. Mają one na celu uzmysłowienie i edukowanie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.